Pension

Nu har jag varit på banken och kollat över min pension. Det är ju inte helt lätt att förstå hur systemet hänger ihop och hur man kan ändra och så. På detta viset är det ju ganska skönt att man kan lämna över det till proffs som fixar allt till mig. Jag har ju en oäkta man som är lite  äldre än mig och han vill inte vänta alltför länge på att jag ska gå i pension. Det tycker han skulle vara tråkigt. Vi vill ju gärna resa lite äller mycket ev bo utomlands några månader om året om vi kan. Då gäller det ju att ha koll på pensionen. Ev lägga till ytterliggare pensionssparande i form av pensionsförsäkring.
Efter detta åkte jag till min 25-åriga son och påtalade vikten av att ha ett pensionssparande. Kan tyckas vara lite långt borta för en kille i den åldern men han hade själv funderat på det. Klok son jag har......måste han fått från mig! Hursomhelst så känns det himla bra att ha fixat detta i alla fall. Nu får jag bara hoppas att jag hänger med så länge att jag får njuta av pensionen också. Fast min mamma fyller 86 år i åså jag kan ju hoppas att jag fått de generna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0