Sportlov

Det är så härligt med sportlov!
Skolan är tom och man kan få undan en massa arbete  som man inte hinner med annars.

Utsikten från mitt fönster

Vi har mysmorgon. Det är gemensam frukost på fikan på förmiddagen. Det är bara på loven vi kan ha det och det är så himla mysigt. Det är bara elevhälsan, expeditionen, bibliotekarien, datafolket, vaktmästeriet som jobbar. Vi har två kurser som är igång med en del elever men det räkans inte.
Idag hade dessutom Gulle-Madde bakat kanelbullar till oss som vi fick till eftermiddagskaffet. Det är härligt med en personal som gör det där lilla extra för oss. Det ökar trivslen på skolan.

Madde

Det är också skönt att slippa alla påträngade lärare som ska fråga en massa hela tiden. Speciellt en som hela tiden kommer och klagar på sin dåliga mage och alla baciller. Jag hörde på omvägar att vederbörande hade tillbringat en hel natt på en toalett på ett hotellrum i Karlskrona för han vräkt i sig em massa fet kinamat. Hahaha...gud straffar en del meddetsamma. Som tur är har han en underbar och tålmodig kvinna vid sin sida. Hon är min idol brukar jag säga till honom.

Lärare som jobbar

Nu är det inte så att jag inte gillar honom för det gör jag. Han är en av de bästa pedagoger jag träffat. Han kan ta alla de "hopplösa" fallen och få dem att fixa skolan och komma vidare. Om han skulle få betalt efter hur många elever han klarar  av att få behörighet till gymnasieskolan och därigenom spara pengar till samhället skulle han haft väldigt hög lön.
Nu är det ju inte på det viset och lönesättningen visar det.

I morgon ska jag klippa mig och bli en ny människa. Det kan jag behöva jag ser ut som en gammal tant på sådär en femti år och det vill man ju inte. Hahaha!!!

Kommentarer
Postat av: Cecce

Ha,ha,ha...jag skrattade när jag läste. Förstod genast vilken lärare du åsyftade. En bra beskrivning

tycker jag. Förstår det kan va skönt att slippa hans gnällande över magen. Han gör för tillfället sitt bästa för att den ska bli mindre...får se om han lyckas??! Hur fick ni honom att städa???

Kram till dej och Donald

2009-02-17 @ 21:09:36
Postat av: Cecce

2009-02-17 @ 21:26:23
Postat av: madde

Tack för att jag fick vara med på några rader på din blogg....

jag bakar gärna fler gånger till er...det är så himla kul när det uppskattas :)

2009-02-18 @ 21:21:30
URL: http://darhus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0