Lördag

Igår jobbade jag hemma. Hade lite att läsa i lugn och ro och lite som jag ska redovisa för gymnasieintagningen på måndag morgon.
Det är väldigt bra att det går att jobba hemmifrån ibland. Man får gjort mycket mer just för att man kan sitta utan att bli störd. Ja, det är klart jag har ju telefonen igång och även datorn så jag är ju anträffbar ändå. När det är lov så är det inte så många som söker upp mig därför går det att jobba hemma ibland.

Jag har ju berättat att mannen i mit liv bantar och äter en speciell kost LCHF-metoden. Det går ut på att man ska äta mycket animaliskt fett och inga kolhydrater alls. Han var väldigt nedslagen igår. Han hade gått upp ett kilo.
Jag har försökt att säga till honom att det går inte att bara ändra kosten och sätta sig ner och vänta på att man ska gå ner i vikt. Så idag har jag jagat ut honom på prommenad i 45 min. Han ska inte få en lugn stund. Har hotat med att kalla honom för sin mammas namn och det vat jag att han inte gillar. Hon är en liten rund dam. Sonen börjar få samma siluett som henne.

Har tagit fram räkningarna. Ska jag betala dem i helgen eller ska jag vänta. Jag får se. Det är så himla trist att se att lönen tar slut innan man fått den. Det är kanske bättre att gå ut och tröstshoppa. Hahah!

Idag har jag köpt en Harry Boy. På måndag säger jag upp mig. 65 miljoner kronor står på spel. Det måste vara min tur nu! Den oäkta maken lägger hela sin själ i tippandet och håller på att räkna ut hur fort hästarna kan springa på de olika sträckorna på de olika underlagen. Vi har ofta lika många rätt. Fast ibland så skräller det till och han får hem en rejäl slant. Det är kul. Det droppar alltid lite på mig då.

Jag är inte så nöjd med min frisyr denna gången. Det blev för kort. Ser ut som en gammal käring på 50 år och det vill jag inte! Tycker även att jag liknar min mor...hu....hemska tanke! Det vill jag verkligen inte. Tror att det är ganska vanligt att man inte vill bli lik sin mamma. Jag brukar säga till mina söner att om jag blir som mormor så för hel..te säg till mig.
Min mamma är nämligen hypokondriker och det är skitjobbigt att hantera. Har ofta undrat vad det är hon saknar i livet. Det måste vara nåt.
Jag skulle kunna prata om min mor hur länge som helst men det får jag ta en annan gång.

Nu ska jag gå ner i källaren och göra rent i öppna spisen för att sen sätta mig framför brasan och läsa en bok.

Kramisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0