Lite trött idag

Idag har jag haft mina kollegor från Malmös gymnasieskolor på möte hos mig. Pust!
Jag tycker det är jätteroligt men det är ganska ansträngande med. Tänk er själv 16 pratglada damer som alla vill säga något. Det är ju så att vi inte träffas så mycket och då har vi mycket att prata om. 2 -3timmar går väldigt fort.
Jag hade dessutom gjort mig till lite och bakat kakor till dem. Då måste jag tillägga att jag är inte så förtjust i att baka. Man får anstränga sig lite ibland.
Det hela var väldigt uppsattat och dom gillade kakorna jag bakat fast den ena blev lite "döbagad" och den andra varinte heller perfekt. Jag brukar faktiskt inte misslyckas med dem så det var ju typiskt. I vilket fall som helst var dom goda för dom tog slut och det var ju kul.
Här kommer receptet:
2 ägg
3 dl strösocker
3 3/4 dl mjöl
1.5 dl mjölk
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
125 gr smält smör/margarin

Gör så här:
Sätt ungne på 175 gr.
Smöra och bröa en form 28 cm i diam
Vispa ägg och socker posigt.
Blanda sen i de övriga ingredienserna utom det smälta smöret. Rör smeten slät och blanda sen i smöret.
Slå smeten i formen och grädda kakan i ca 35 min

Glasyr.
1.5 dl florsocker
1 dl kokosflingor
2 msk smör
0,5 msk kakaopulver
3 msk kaffe (kokt)
Allt blandas i en kastrull och värmes och sedan hälles över kakan när den är klar och har svalnat lite.

Lycka till med baket!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: cecce

Trevligt med recept. Ska prova det!!

Kram

2009-02-15 @ 19:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0