Konstnär blir jag aldrig

I väntan på melodifestival satt vi i soffan och stirrade. Då kom jag på att jag köpt lite akrylfärg och ett par dukar för flera månader sedan. Skulle varit och målat hos en kollega men det blev inget av det. Påsen har blivit stående på golvet.
Men igår så sa jag till mannen att: ska vi inte försöka att måla något? Sagt och gjort. Fram med påsen och tidningar på bordet och upp med grejorna.
Sen satt vi och skapade mannen och jag.
Jag tänkte att det är nog bäst att hålla sig till ett fantasimotiv. Då är det ju inte någon som vet hur det ska se ut. Mannan målade en badhytt med stranden och havet i bakgrunden.
Själv målade jag två flygande hjärtan! Jag blev ganska nöjd med resultatet. Det blev bättre änvad jag hade förväntat mig. Här kommer en bild på det. Bilden är lite suddig men jag hoppas att det går att se i alla fall.


Flygande hjärtan

Under tiden vi satt och tittade på melodifestivalen kom jag på att om man kapade spetsarna på hjärtan så såg det ut som flygande gumpar istället. Röda runda flygande gumpar.
Nästa gång ska jag måla flygande gumpar istället. Ska bli kul att se vad det likar.

Idag har vi haft den oäkta mannens föräldrar här på middag. 87 resp 83 år gamla. "Svärfar" som är 87 (blir 88 nästa månad) är en hängiven golfspelare. Han är på golfbanan nästan varje dag. Han spelar tävling med oldboysen varje tisdag hela sommaren. Han ligger på första och andra plats nästan varje år. Han hade sin bästa golfsäsong när han var 75 år. Spelat golf har han gjort sedan han var liten grabb. En riktigt krutgubbe! Härligt att se.

Jag hade bara fyra rätt

Kommentarer
Postat av: Cecce

Så mysigt det låter...och så vackert det blev. Inte visste jag att du hade såna dålda talanger!

Kram

2009-02-22 @ 19:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0