Fettisdag

Tisdag är Jägersrodag = ensam hemma. Ibland tycker jag att det är skönt att få sitta ensam hemma en kväll coh bara göra vad jag vill. Mannen är och spelar på hästar och ska tjäna in till min förtidspension så i morgon säger jag upp mig.
Man lever på hoppet. Fast jag hade nog saknat mitt jobb som är fantastiskt roligt. Jag hade även sakant alla mina fantastiska arbetskamrater.

I alla fall är jag ensam i kväll och då passade jag på att köpa en fastlagsbulle med mig hem. Ja, ja....jag vet. Jag blir bara tyngre och tyngre men vadå man lever bara en gång. Fast idag kan jag äta med gott samvete.

Jag var ute och promenerade med vår skolsköterska i det fina vädret på lunchen. Vi tog en extra lång promenad och det var så härligt. Man behöver faktiskt komma ut i ljuset på dagen när man har ett rum på norrsidan av huset och solen tittar nästan inte in alls. Både skolsköterskan och jag hade en hektisk förmiddag så det var helt underbart att komma ut.
Dessutom så var jag i gymet och tränade innan jag åkte hem så det blev dubbel dos motion.

Ikväll har jag legat i soffan och softat och kommit underfund med att rödvin passar alldeles utmärkt till fastlagsbullar. Fast man kan nog ha vad som helst till fastlagsbullar. Nu är inte jag någon stor fastlagsbulleälskare men just idag ville jag ha en. Säkert den sista i år så då blir det totalt två i år. Är inte så förtjust i kakor och sånt.
Det enda som jag är svag för är franska bakelser.
Vi var i frankrike på semester för några år sedan och bodde i en liten by som heter Marsellan. Där fanns det ett litet bageri som vi gick förbi flera gågner om dagen och mannen fick hålla i mig för annars slank jag in där hela tiden. Vilka bakelser! Helt underbara. Nu är det så att man faktiskt kan få tag i liknande här hemma, på Tastyhouse så det är bra.

Nu ska jag gå och dansa rumba med vovvarna och lägga mig i soffan och pilla mig i naveln. Man är ju vuxen nu!
Får ju  samla krafter så jag kan hjälpa mannen att bära in den stora vinsten.


Kommentarer
Postat av: cecce

Mannen gravid...hm, tror inte det. För mycket mackor och nattätande. Varför ser alla män över 40 ut som sälar?

Semlor och rödvin..kan det va gott. Måste prova. Fast inte i kväll. Har ätit för många redan.

Sov gott!

Kram

2009-02-24 @ 21:50:29
Postat av: superman

Fastlagsbullar o vin, kan ju inte bli bättre än så. Det toppar till och med räkor, vitt vin och en sänghambo...!Får man komma över?

2009-02-25 @ 22:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0