Botad

Idag är det tisdag och då springer hästarna på Jägersro och dit har den oäkta maken också sprungit. Äh, kanske inte sprungit direkt. Han har tagit min ljuvliga Saab 93 sportkombi. Det gjorde han för att den stod längts ut så det är ok. Behöver jag köra någonstans kan jag ta hans sprillans nya Cittra.
Fast jag ska nog inte köra någonstans i kväll. Håller på att bota min förkyldning med härlig mörk choklad med chili och körsbärssmak tillsammans med vin.
Inte nog med att det botar allt man blir glad också. Borde vara förkyld oftare. Fast man behöver ju inte bota någon sjukdom för att dricka rödvin och äta choklad. Man blir bara så glad ändå.
Jag brukar annars rekommendera varm choklad och Xanté det är bara så underbart gott. Kan nästan inte dricka varm choklad utan Xanté, det smakar ju inte något alls.

Det är ganska skönt att vara oäkta gräsänka ibland. Kan gå här i mina otroligt sexiga joggingbyxor och huv tröja (en gräslig sak som var juklapp från jobbet i julas.). Göra lite sexiga moves framför tv´n. Fats det gör jag även om den oäkta hälften är hemma. Han måste ju få njuta av att se mig röra mig så soft i mina tilldragande kläder.

På tal om julklapp. Denna julen kunde vi på jobbet välja vad vi ville ha i julklapp. Detta är ju generöst kan man tycka men vilka grejer det var!
En ryggsäck - med kommunens logga
En väska - med kommunens logga
En regncape - bra för dom som cyklar till jobbet
En joggingdress med kommunens hemsideadress.

Väska har vi fått tidigare.
Huvjacka har vi fått tidigare
Båda med kommunens och arbetsplatsens logga på.

Är jag gnällig? Kanske? Ska väl vara glad att jag fick något överhuvudtaget men urvalet var lite ensidigt tycker jag.

Jag är nog ganska frisk nu när jag kan gnälla på jobbet.

Tack rödvin och mörk choklad för att ni finns, ni botar det mesta!


Kommentarer
Postat av: Philla

Hahahha..Lena, gillade du inte di fina gåvorna?..man ska va gla´för va man får!!!Det har jag fått lära mig...hm...Vi fick presentkort på vissa utvalda ting.. så som SF bio o Intersport. Alltså kan jag ev. köpa mig en luvjacka UTAN nån adress på.. DET tackar vi för! Ha det så bra

2009-02-05 @ 08:48:15
Postat av: Philla ( fd matbrud på Agnes)

Måste tacka för att jag får vara delaktig i dina tankar o funderingar...Hahaha Satt o smålog under tiden jag läste....På återseende!

2009-02-05 @ 09:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0