Bantning

Den oäkta mannen har börjat banta efter en ny metod.....igen. Den heter LCHF-metoden. Jag vet inte riktigt vad den innebär men han ska äta scambled egg och bacon till frukost och det gillar jag! Ser fram emot mornarna nu när han stiger upp tidigt för att fixa frukosten. Han stiger alltid upp före mig och fixar kaffe och tar in tidningen, men käket har jag fått fixa själv.

Det hela handlar om att äta fettrik mat och undvika kolhydrater. det är nog nått liknande GI-metoden fast med mycket fett.
Vispgrädde, kokosfett, olivolja och riktigt smör, fet yoghurt.
Det verkar vara god mat för när jag kom hem idag så hade den oäkta mannen förberett rökt fisk med ost-sallad och vanlig sallad. Ost-salladen var gjord på osttärningar och creme fraiche. Jättegott.

Det är lätt att lägga på sig lite i vikt nu på vintern när man inte rör sig så mycket. Vi spelar ju golf men inte på vintern. Det är tur att golfsäsongen börjar snart. Så man kan bli smal igen. Fast jag kan ju inte påstå att jag är tjock precis. Mina kollegor tycker att jag är ganska tunn.
Man är nog aldrig riktigt nöjd med hur man ser ut. Det jag är mest nöjd med på min kropp är benen. Dom är jättelånga, 86 cm, och ganska snygga.

Tillbaka till smalmaten. Idag när jag kom hem så bakade jag två smarriga kakor. Jag ska ha 13 st av mina syv-kollegor från andra gymnasieskolor på besök i morgon. Då får man ju anstänga sig lite extra. Det ska bli kul.

Livet leker för en som inte bantar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0