Australien

Jag är med i facebook sedan ett par veckor tillbaka och där kan man ju leta efter vänner och bekanta bara genom att skriva namnet på personen man vill söka efter.
Jag satt igår och letade lite och kom att tänka på min bror som bor i Australien. Vi har inte någon kontakt alls men jag tänkte att jag kan ju göra ett försök att få kontakt. Sagt och gjort.

Jag skrev in brorsans namn men fick inte någon träff. Han är nog inte så duktig på datorer tänkte jag. Han är 14 år äldre än jag och jag kan tänka mig att datorer inte är hans grej. Han är helt enkelt inte den typen som håller på med internet och sånt. Detta har jag inte något belägg för, bara en känsla.

Då tänkte jag att jag söker på hans son istället. Bingo! Det fanns en person med det namnet. Den namnkombinationen kan inte vara så vanlig down there. Jag skrev helt enkelt till killen och frågade om han möjligen var son till en viss Gert  och att det var min bror. Om han i så fall skulle kunna hjälpa till med en kontakt?
Idag hände det! Jag fick mail från han och ja, det var hans pappa och i så fall var jag hans faster. Han blev verkligen jätteglad att han fått kontakt med familjen i Sverige.
Vi har nu blivit vänner i Facebook och jag kan gå in och kolla på bilder på honom och hans familj som han lagt in. Jag hoppas att vi kan hålla kontakten och att jag kan få lite kontakt med min bror och ev de andra av hans barn.

Min bror började jobba på ett fartyg där min pappa jobbade ( vi har inte samma far så han är min halvbror).
Han stannade i Australien i slutet på 60-talet och har inte varit hemma mer än en gång sen dess. Det var för cs 11-12 år sedan. Jag kommmer ihåg att Öresundsbron var inte klar för vi var där och tittade på bygget. Han är ingen brevskrivare och det är nog mest min mamma som försöker att skriva ett brev till honom ibland. Fast han skriver nästan aldrig tillbaka. Sorgligt.

Nu har jag en anledning att åka till Australien och hoppas att jag kommer att kunna gör det inom en inte alltför avlägsen framtid.

Så idag har jag gått på små moln och inget har kunnat förstöra min dag.

Livet är ett härligt mysterium.


Kommentarer
Postat av: cecce

Vad kul för dej! Tänk vad mycket bra man kan ha fb till. Blev ckså glad när jag läste om dej och dina söner. Det finns kanske hopp för mej med.

Kram

2009-02-11 @ 18:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0