Ny frissa

I går var jag och klippte mig. Det är alltid spännande att prova en ny frisör. Man vet ju liksom inte hur det blir.
Har de sista åren klippt mig i Höllviken men nu tänkte jag: Kan ju inte ligga och köra till Höllviken för att klippa mig! Det är ju 7 mil hem därifrån. Måste hitta någon på närmre håll.

Vad gör man då? Eniro.se är bra. Fast det är rena lotteriet, man vet ju ingenting mer än ett namn på företaget. Min strategi var att kolla efter de frisörer som har hemsida. Där får man ju ganska mycket information. Det är väldigt få frisörer som har en hemsida.
Letade efter frisörer lite överallt men fastnade vi en frissa i Skurup. Det är ju på vägen hem. Dom hade en fin hemsida och det kändes som om dom var professionella. Ringde och bokade tid.

Så jag var där igår och det var verkligen en positiv överaskning. Pigga och glada tjejer. Men frissa kom med förslag på hur vi skulle göra och även vad vi skulle kunna göra lite senare. När hon tvättade håret så satte hon igån massagestolen. Vilken härlig känsla att ligga där och få massage på rygg och ben medan man får håret tvättat. Lyxigt.

Under tiden jag blev klippt frågade jag om dom även gör vid ögonbrynen och det var det en tjej som kunde göra till mig. Hon tog sig tid och fixade mina ögonbryn fast det var vid stängningstid.

Jag är nu så jävla snygg! (Tycker jag själv i alla fall)

Ska lätt gå dit igen. Har faktiskt redan bokat en ny tid. Man kan få ansiktsbehandlingar, hot stone massage, vanilg massage. Där finns det mesta när det gäller skönhet.

Kände mig som en ny människa när jag körde till jobbet i dag. Härligt. Det behövde jag. Blev lite gladare.

Lev väl och unna dig skönhetsbehandlingar.

Kramis!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0