Linus 26

Jag plockade upp mina pojkar vid 11.00 hemma hos den äldsta sonen, i går, fredag, som fyllde 26. Vi hade pratat om att åka till Köpenhamn men vi bestämde istället att vi skulle ta en runda ut på österlen.
Vi körde till Ystad och gick en runda på gågatan där. Jag var inne i flera butiker men handalde faktiskt inte något!?
Tog en fika på ett café. Åkte sedan vidare till Simrishamn och åt glass. Det vill säga att sönerna åt glass, inte jag.



Det är ganska mysigt att sitta och äta glass och det var två killar som spelade musik, jazz, och det var riktigt bra. Till och med så Mattias sa att det var bra och han lyssnar aldrig på jazz. Visst ser dom nöjda ut?

Vidare från Simrishamn, som vi också gick en runda i, till Blentarp och Table & Cher. Börjar bli kändis där. Ny födelsedagsmiddag. Trötta och väldigt mätta for vi vidare hem till mig så dom fick se hur jag bor och hälsa på vovvarna.

26 år.......det är då man känner att man börjar komma lite till åren. Jag var 24 när jag fick Linus och då tyckte jag inte att det var så konstigt men jag var ju ganska ung ändå. Alltså när jag tänker efter så här på "gamla" dar. 24 år och ingen utbildning men dock med fast jobb. Det har hänt en del på de här 26 åren ändå måste jag säga. Men det får jag ta nån annan gång.

I veckan har jag bara tagit det lugnt. Inte spelat golf. Donne har inte haft lust och det har varit för varmt för att spela i skogen. Inga tider på Flommen som ligger vid havet så det har varit en vilovecka.

Jag är lite orolig för min lilla Molly som har två knutor på magen. Har diskuterat med veterinaren tidigare hur jag ska gör med dom. Operera eller inte. Med tanke på Mollys höga ålder vill jag inte utsätta henne för något större lidande i form av operation och konvalecens (stavas det så?) efter vilket kan vara väldigt smärtsamt. Hon är över 13 år nu och lever kanske inte så länge till. Tänker med fasa på den dagen när hon är så sjuk att hon inte ska behöva lida. Hoppas hon dör i frid hemma i sin korg. Somnar in bara. Kan man ha sån tur?
Jag har tvättat hennes ena knuta med jodopax och då har hon fått en tratt på huvudet efteråt så hon inte ska slicka på det.



Detta är hon inte så förtjust i. Tycker riktigt synd om henne. Hon kan konsten att se riktigt ledsen och förnedrad ut med.

Bimsan och jag tar våra turer i skogen. Hon lyckades få fart på en hel hjord med hjortar en dag. Fast dom blev inte så rädda när de såg att det bara var en liten pappis så slutade dom springa och då kom Bim tillbaka igen och såg riktigt nöjd ut. Fick gå i koppel sen.



Så liten i den stora skogen.

Nu är jag bara ledig en dag till sen börjar jag jobba. I år känner jag inte alls för att börja. Kan bero på att jag haft en underbar sommar och verkligen kopplat av. Så skönt har jag inte haft det på länge.
Nu dröjer det till jul innan jag är ledig lite igen. Suck!

Lev väl - hoppas Donne vinner på travet idag så jag kan sluta jobba! (Han vann inte, får jobba en vecka till ;-) )

Kramis!

Kommentarer
Postat av: cecce

Vad mysigt ni ser ut att ha haft - du och sönerna!

Ja du...jobbet ja! Själv har jag blandade känslor inför jobbstarten. Lite skönt ska det bli. Att få rast! Dricka kaffet i lugn och ro. Men annars håller jag med dej....det har varit en skön sommar som gärna fått vara lite till.

Kram till dej!

2009-08-09 @ 14:15:36
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur många gånger ska jag läsa om Linus 26:-)

Är nyfiken på hur du har det!

Kram

2009-08-20 @ 21:26:48
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0