Donnes födelsedag 4 augusti

Donne ville inte ha något kalas på sin födelsedag. Jag hade bokat ett bord på en av byns restauranger för några dagar sedan. Ja, det finns faktiskt 2 restauranger i vår lilla by.
Det var lite roligt för jag frågade Donne vad han önskade sig i födelsedagspresent och då sa han att vi kunde ju äta middag på just den restaurangen jag bokat bord på. Det är faktiskt inte ovanligt att vi tänker på samma saker. Händer ganska ofta.

När vi kom dit så blockerade polisen hela gatan med en lastbil. Det hade tydligen hänt en olycka. Vi kom i alla fall in och fick sätta oss vid ett bord. Jättetrevlig personal.
Hela restaurangen var fylld med bilder och guldskivor av Cher. Lite underlitg tyckte vi men egentligen inte eftersom restaurangen heter "Table and Cher". Det visade sig att ägaren var en stor beundrare av Cher och köpte in via nätet olika saker som hade anknytning till Cher. Hans fru hade tröttnat på att ha allt hemma i huset så han hade hängt upp allt i restaurangen istället.
Dom har även B&B med fyra rum att hyra. Det finns pub och dom har artister som kommer och spelar.

Det som serveras är närodlat och ekologiskt och jag får säga att det smakade fantastiskt gott. Det var så gott att jag glömde att fotografera allt. Någon bild blev det dock.



Här har Donne satt i sig både förrätten och varmrätten håller han på med. Gott vin till detta. Förrätten bestod av Buffalowings och bara den hade egentligen räckt för det var jättemycket mat med klyftpotatis, friterad ost, friterad lökringar och chicken nuggets och naturligtvis vingarna.
Varmrätten blev lamfilé med klyftpotatis och majskolv. Himelskt gott.



Här har Donne huggit in på efterrätten. Cheescake med varma hallon.



Efterätten fick jag i alla fall på bild innan jag började äta. Kan bero på att jag var så mätt att jag tog mig tiden att ta en bild innan jag satte tänderna i denna.

Nöjda och glada och väldigt mätta åkte vi hem till soffan och två glada vovvisar. Donne var speciellt nöjd eftersom det var jag som betalade notan. Värd varenda öre!

Lev väl och njut av det goda i livet!

Kramis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0