Hemma igen

Så då var man hemma i den svenska sommarvärmen igen. Det är väldigt kul att resa bort men det är också skönt att få komma hem och sova i sin egen säng. Bacelonasängarna var inget vidare. Kunde lika gärna sovit på golvet. Hårda som sten.
Vi har haft en himla bra semester och jag hade en lugn femtioårsdag. Det får jag kanske ta igen nu när jag kommit hem. Ska ha lite fest med några vänner i morgon.

Jag har åkt i linbanan som går över havet i Barcelona och har fått tagit lite bilder från den. Har även tagit lite bilder när vi var på berget som linbanan slutar vid. Montjiu´c heter det. Vi gick upp dit en dag och det var ganska jobbigt. Har fått väldigt dålig kondis! Detta måste jag göra något åt. Får väl ta tag i spinningen igen och kanske ladda min hybridcykel och ut och trampa lite.

Här kommer lite bilder från linbanan, utsikten från Montjiuc, och från utställningen på Miró utställningen.



Utsikten från tornet vid linbanan.



Denna har jag åkt!



Tapas på berget.

        

     Donne och Miró.

Bilder från Miro-utställningen. Tyvärr fick man inte fotografera inomhus. 



Utsikt från linbanan.


Änglatrumpeter i parken.

Barcelona är en spännande stad och jag kan verkligen rekommendera att åka dit. Gillar man att shoppa så är det kanon. Jag upptäckte bara i provrummen att jag blivit tjockare än när jag åkte hemmifrån.

Lev väl. Kramis!

Kommentarer
Postat av: cecce

Välkommen hem! Ni ser ut att ha haft det kanon. Ni får berätta mer i morgon. Då kommer vi och äter er ur huset. Ser fram emot att träffa er.

Kram

2009-04-30 @ 22:26:44
Postat av: Lena

Jag är beredd. Du har världens hungrigaste man. Ska bli jättekul att grilla tillsammans!



Lena

2009-05-01 @ 14:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0