Häxan har landat

Ja, då var man hemma igen. Blåkulla är inget vidare. Samma djävul varje år att dansa med. Samma tråkiga musik "Gråt inga tårar" varje år. Kattafan ville inte åka med på kvasten när jag ska hem. Får skaffa ny katt varje år. Jädrans meck. Förväxlade min kvast med kvasten från en tjej från Kina. Kvastfan åkte på fel håll och jag hade ett helvete att få den att vända tillbaka. Kinatjejen var förbannad för jag tagit fel kvast. Hon var tvungen att åka till Sverige och vända. Hmmm.... min katt åkte kanske med henne? Hade en riskokare med mig hem, nu får jag dras med honom ett helt år. Nästa år ska jag dricka mindre vin. Måste kunna hålla reda på alla grejorna, Tur att det är ett helt år till nästa gång.

I morgon ska jag ut och åka igen. Har en häxa jag umgås med. Fast i morgon tar vi bilen och sticker till österlen för att titta på konst. Det är ialla fall min ursäkt. Den verkliga anledningen är att vi vill fika. Först åker vi till Simris och köpen en blomma i handelsträdgården, sen blir det en glass i Simrishamn. Efter det brukar vi ta en kaffe på Agda Lund i Kivik. Slutdestinationen är nästan alltid en pizza på Byakrogen i Blentarp. Ibland har vi ett vykort med oss med en bild på en tavla. Häxans skafferi brukar vi också stanna till vid. Det är ett måste för två häxor.

Behöver ju inte köpa någon konst nu när jag målar själv. Då kan jag ju bestämma vilken kulör jag vill ha till mina väggar och möbler. Hahaha!!! Det är nog en bra bit innan jag kommer så långt i måleriet. Jag är ganska duktig på att måla men då är det hela väggar.

Nu låter det som om min oäkta make har slagit över till viasat golf på tv så jag får gå ner i källaren och lägga mig i soffan och kolla på någon annan kanal på tvn där.

Kommentarer
Postat av: Philla

HAHAHAHA... va konstigt att vi inte sågs på Blåkulla, de va mitt första år..kände att de inte blir mitt sista!!! Helt underbart att va HÄXA.....Hehehehehe

2009-04-13 @ 13:32:17
Postat av: cecce

Nästa år får du låna min kvast..hehe. Den är bra

Låter som du trots allt haft en fin påsk.

Kram

2009-04-13 @ 21:36:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0