Frisör

Idag har jag friserat Dino. Dino är en liten kille som var lite ovårdad i håret. Han är inte så stor så han fick stå på bordet. Först så putsade jag håret lite för det var långt. Det ska visserligen inte vara helt kortklippt, det vill inte Dino. Kompisarna ska ju inte skratta åt honom. Jag var hemma hos honom förra veckan men då hade jag en så dålig sax att klippa med så jag lovade att komma tillbaka och klippa fint. Han blev så fin. Kopisarna tittade avundsjukt på honom när han var klar. Han var jätteduktig med. Stod alldeles stilla medan jag klippte. Inte många killar i den åldern som gör det.
Hörde av hans "föräldrar" att det skulle kosta 600 kr för att få honom klippt av ett proffs. En del kan ta betalt. När jag hade putsat det värsta under magen så fick han ligga i mitt knä på rygg så jag kunde klippa runt tassarna. Som han njöt det lilla livet. Han låg och blundade, helt stilla. Duktig hund!

Nu ska jag bara jobba i tre dagar till sen ska jag ha semester. Det ska bli sååååååå skönt. Det börjar bli varmt i Spanien nu. Jag hoppas att det är percis lagom när vi kommer dit. 20 grader är perfekt. Den oäkta mannen har lyckats hitta en busstur från Svågertorp till Kastrup för 69 kr för oss båda! Det är bara sååååå billigt! Vi tar oss till Svågertorp och hoppar på bussen där och blir avsläppta i Kastrup. Kan det bli smidigare och billigare?

Har i helgen fixat i trädgården. Har grävt upp ett dött träd som vi sågat i delar och som jag börjat elda upp i kaminen i källaren. Det var en Magnolia som vi flyttade för två år sedan men som inte klarat sig utan det var torrt som fnöske. Synd för det är ett väldigt vackert träd. Det stod vi entrén intill väggen när vi flyttade in. Helt felplacerat. Synd det inte klarade sig. Har sått gräs på fläcken som blev efter hålet som vi fyllde igen med jord.
Blir nog fint i trädgården i år med.

Ha en bra arbetsvecka.

Kramis.

Kommentarer
Postat av: cecce

Är såå avundsjuk på din spanienresa...! Hoppas du får en riktigt, riktigt skön semester och ett stort jättegrattis på födelsedagen! När jag fyller 50 hoppas jag att jag är lika snygg som du!

Kram

2009-04-21 @ 06:58:28
Postat av: Lena

Tack, Cecce! Det värmer ett femtioårigt hjärta! Nu kan jag börja räkna ner till avresa.



Lena

2009-04-22 @ 13:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0