16 dagar kvar.

Nedräkningen har börjat på allvar! 16 dagar kvar till jag blir vuxen. Kan man bli vuxen?
Hade faktisk en diskussion med en kollega idag om att bli vuxen. Hon hade talat med sin syster igår i två timmar i telefonen. Det had framkommit att deras gemensamma pappa betalar systens hyra. Hon har förtjänat att bo bra så det så! tyckte systern i alla fall. Nu hör det till saken att systen är över femtio år. Då undrar jag när blir man vuxen? Är man vuxen när man är oberoende av sina föräldrar? Är det så, då har jag varit vuxen sedan jag var 16 år! Det var då jag flyttade hemmifrån eller flydde kanske man ska säga.
Med andra ord jag behöver inte vara rädd för att bli vuxen vid femtio, det har jag varit länge.

Idag har vi firat påsk på jobbet. Vår chef bjöd oss på påsklunch. Det tyckte jag var väldigt snällt. Vi får dessutom var sin bukett med tulpaner när vi går hem. Hon har ett stort hjärta vår chef.



Superman åker utomlands i påsk. Det vill säga till sin ö i Blekinge. Hoppas han får det trevligt. Heman är i England. Han är en riktig globetrotter. Han är ute och far varje lov.

Själv sätter jag mig på kvasten och åker till blåkulla.

Det är bara katten jag saknar. Får väl ta vovvarna med på kvasten.

En riktigt glad påsk önskar jag er alla!

Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0